Om je landingspagina zo goed mogelijk te laten functioneren worden hieronder tien tip gegeven om dit te verwezenlijken.
Zorg ervoor dat je conversie formulier zo kort mogelijk is
Hiermee word bedoeld dat er alleen belangrijke informatie op de landingspagina moet weergeven worden. Door dit aan te bieden zullen er veel bezoekers zijn die de landingspagina zullen converteren. Tevens is het belangrijk dat de formulier voldoet aan de waarde van het aanbod van de desbetreffende bezoeker.
Het verwijderen van links die geen toegevoegde waarde bieden
Belangrijk bij het opzetten van een landingspagina is dat er geen afleiding zal ontstaan bij de bezoeker. Links die niks te maken hebben met het onderwerp waar de bezoeker naar zoekt zullen verwijderd moeten worden. Zorg voor rust op de landingspagina.
Probeer je voordelen te benadrukken
Laat op je website zien waarom de klant bij jou moet wezen. Orden al de belangrijkste voordelen voor de bezoeker zodat de informatie inzichtelijk geabsorbeerd word. Laat al je USP’s zien.
Call to action centraal
Zorg ervoor dat er een duidelijke call to action knop staat op je landingspagina. Dit kan je met een opvallende kleur doen zodat men direct aan de slag kan. Beperk je call to action zodat de bezoeker niet in de war raakt.
Wek vertrouwen
Het werken met logo’s, keurmerken, testimonia, reviews en contactinformatie wekt veel vertrouwen op bij de bezoekers. Zorg ervoor dat dit dus ook op je landingspagina het geval is. Dit heeft een bewuste en een onbewuste invloed op de bezoeker.
Productvergelijking
Probeer de klant te helpen met kiezen. Label bepaalde artikelen met bijvoorbeeld de beste koop. Het brein van de mens geeft de voorkeur aan zo min mogelijk keuzemogelijkheden. Help de klant hiermee.
Plaats belangrijke informatie aan de bovenkant van de landingspagina
Het moet voor de bezoeker in een oogopslag duidelijk zijn wat er gaat gebeuren en wat hij/zij hier aan heeft.
Consistente boodschappen
Probeer je boodschap zo duidelijk mogelijk uit te leggen. Onbelangrijk boodschappen zorgen voor verwarring en een hoog bounceratio.
Persoonlijk
Wees persoonlijk naar je klant toe. Een foto op de landingspagina met een lachende persoon kan al voor mee vertrouwen zorgen bij de klant.
Verschillende versies meten
Bekijk en meet verschillende versies om te kijken welke versie voor een hoge conversie zorgt.
http://www.marketingfacts.nl/berichten/10-concrete-tips-voor-een-converterende-landingspagina