Seminar futurefield

Spreker 1

Future field organiseert om de zoveel weken een seminar en nodigt diverse gastsprekers uit. Het laatste seminar ging over experience marketing. Deze seminar is anders gehouden dan we normaal gewend zijn. Voorheen waren het eenzijdige seminars maar dat was dit keer niet het geval. Zo werd er dit keer ook met een app gewerkt waardoor er meer interactie plaatsvond met de studenten. Er werden stellingen gehouden en studenten konden via de App antwoord geven. Tevens was het mogelijk om een mening achter te laten.

 

Albert Boswijk was de eerste spreker. Albert staat bekend als een bekende adviseur. Tevens is hij ook de oprichter van het kenniscentrum European centre dor the Experience and transformation Economy. Het onderwerp luid als volgt; wat houdt experience nu in?

 

Experience is een gevoel of emotie die bepaalt hoe we door het leven gaan. Bij een positieve prikkel of context ervaart men dit als een positieve ervaring en zal de ervaring ook vers in het geheugen blijven. In de loop der jaren is er veel veranderd. Zo is er een verandering in het creëren van belevenissen.

 

Tevens wordt er ook gesproken over de stadia waarin experience marketing wordt gemaakt. De eerste stadium is het creëren van de belevenis zelf. We kunnen hierbij denken aan de keuze die je in een web shop bijvoorbeeld maakt. Bij een volgende bezoek krijg je je gerelateerde producten die te maken hebben met je vorige aankoop. In het tweede stadium waarin het thuisgevoel centraal staat is de klant in staat om keuzes te maken. Zo kan ieder specifieke klant aangeven wat hij of zij wil. Tot slot is er een laatste stadium waarin de het tuilen van kapitaal centraal staat.

Spreker 2

Nadat we geluisterd hebben naar Albert Boswijk hebben wij het genoegen gehad om naar de tweede spreker te luisteren. Daan Noordeloos is manager bij het vliegtuigmaatschappij Transavia. Daan houdt zich vooral bezig met de marketing en customer strategies. Het onderwerp van de spreker was hoe de makt van reizen constant veranderd en op welke punten hij nu inspeelt met het bedrijf Transavia.

In de markt van vliegtuigmaatschappijen is transparantie en een ruim aanbod de belangrijkste factoren waar transavia positief op kan inspelen. Daarnaast zijn er ook nog negatieve factoren waar Transavia rekening mee zal moeten houden. Stress, slechte keuze en teleurstellingen zijn factoren waar de onderneming hard aan moet werken. Tevens zijn er ook twee verschillende passagiers waar Transavia rekening mee houdt. Zo hebben we de must en lust passagier. Een must passagier heeft voordeel bij een veilige en makkelijke betrouwbare reis. De andere passagier let meer op prijs. Gemak en comfort zijn niet de factoren waar deze passagier naar zoekt. Al om al een leerzame presentatie van de heren waar wij als studenten veel van kunnen leren.


Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s