Uit het onderzoek van SearchMetric is gebleken dat google zich vaker en meer zal richten op teksten van hoogstaande kwaliteit. Op lange termijn scoren deze teksten het beste. Belangrijk voor deze teksten zijn onder andere meer woorden per tekst, de relevantie en kwaliteit van de content moet worden gemeten en de teksten moeten worden blijven verrijkt. De technische prestaties zijn hier enorm belangrijk bij. Zo moet een tekst een krachtige sitearchitectuur hebben en korte laadtijd. Daarnaast zijn relevante meta tags belangrijk.
Uit ditzelfde onderzoek van SearchMetric blijkt dat social media een enorme rol speelt in SEO. Zogeheten social signalen, bijvoorbeeld de likes en commentaren, lijken wel te stagneren, maar het verband tussen deze social signalen en de beoordeling van een website is erg sterk. Deze socialmediastrategie is weinig veranderlijk, vergeleken met vorig jaar.
Bij een beoordeling zijn twee aspecten belangrijk om te noemen. De click-through rate (CTR) en de gespendeerde tijd op de site. Tevens hebben URL’s met een hoge beoordeling een lagere bounce ratio dan websites die laag worden beoordeeld.
Er kunnen wel een aantal kanttekeningen bij deze analyse worden gezet. Zo zijn in het gehele onderzoek de correlaties zwak en er worden geen significantie waarden genoemd.
Geconcludeerd kan worden dat dit onderzoek, ondanks wat mindere sterke punten, relevant kan zijn voor allen die geïnteresseerd zijn in de online marketing.
http://www.marketingfacts.nl/berichten/de-belangrijkste-seo-veranderingen-in-2014?sqr=seo&