Wat is Linkedin
In 2002 richtte Red Hoffman linkedin op. Het belangrijkste core busines van het medium is om mensen die geregistreerd staan gebruik te laten maken van elkaars zakelijke netwerken. Zo blijf je langer in contact met je vrienden en netwerken die je vroeger op hebt gedaan. Linkedin is een online sociaal netwerk dat actief is sinds 5 mei 20013 en dat op is gericht door vakmensen. Sinds 13 juni 2013 zijn er over heel de wereld ongeveer 224 miljoen geregistreerde.
Groei en locatie
In 20017 was het de snel groeiende medium van Amerika. Zo groeide het medium met maar liefste 189 procent. Nederland heeft zeven miljoen registraties en staat daarmee in de top 10. Het hoofdkantoor staat in Mountain View in Amerika.
Wie wil ik bereiken
Voordat je jezelf aan gaat melden bij het medium is het wel zo verstandig om te weten wie je nu wil bereiken. Je moet je doelgroep vastleggen. Heb je dit al wel gedaan dan kan je doelgericht te werk gaan. Als je bijvoorbeeld een financieele opleiding hebt genoten dan is het niet verstandig om je aan te melden bij een commerciële doelgroep.
Verdienmodel
Er zijn drie manier waar Linkedin haar geld mee verdiend.
-LinkedIn Premium Subscriptions
-LinkedIn Talent Solutions
-LinkedIn Marketing Solutions
In de premium Subscripties heet het medium 73 miljoen dollar. Bij de talent solution verdiende het medium meer dan 205 miljoen dollar. En in de marketing solution verdiende het medium een 85 miljoen dollar.
Bronnen: